اخباریادداشت ها

آلوده ترین شهرها کجا هستند ؟

به گزارش تحلیلگر به نقل از The World Economic Forum آلودگی هوا یکی از معضلات مهم عصر جدید به حساب می‌آید به نحوی که در خیلی از شهر های بزرگ مسئله آلودگی هوا به یک بحران تبدیل شده است، که کشور عزیزمان ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. در زیر لیست آلوده ترین شهرها سال 2019 در جهان را مشاهده میکنید.

آلوده ترین شهر ای جهان -تحلیلگر

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید از 1ده رتبه برتر در لیست آلوده ترین شهرها 6 موردشان متعلق به کشور هند می‌باشند که این عمق فاجعه را در این کشور نشان میدهد تحقیقات نشان داده‌اند سالانه بیش از 1 میلیون نفر در این کشور از آلودگی هوا جان می‌سپارند

همجنین دهلی نو تنها پایتخت جهان در لیست ده شهر آلوده دنیا می‌باشد و بدترین شهر دنیا از منظر آلودگی هم شهر قاضی آباد کشور هند می‌باشد. که توسط شهر هوتان چین در مقام دوم دنبال میشود . در بین ده شهر آلوده جهان تنها نام سه کشور چین ، پاکستان و هند به چشم میخورد.

در سال های اخیر هند برنامه ملی هوای پاک را طراحی کرده است که امیدوار است، تا سال 2024 بتواند 30درصد از آلودگی این کشور بکاهد . همچنین هند یکی از بزرگترین برنامه ریزی ها را برای افزایش استفاده از انرژی های پاک تا سال 2022 دارد.

شایان توجه است به گزارش تحلیلگر به نقل از IQAir ایران در این رده بنده به عنوان بیست و هفتمین کشور آلوده جهان شناخته میشود.

Global map of annual PM2.5 exposure - تحلیلگر

جالب است بدانید در حالیکه همه جهان از جمله کشور عزیزمان ایران درگیر ویروس پاندمیک شده‌ی کرونا هستند قاتل بی‌صدا یا همان آلودگی در سال چیزی حدود 7 میلیون انسان را در جهان به کام مرگ می‌کشاند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا