یادداشت ها

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم‌فریم روزانه – اپدیت اردیبهشت 1400

بیت کوین بعد از شروع یک حرکت صعودی قوی از محدوده 10 هزار دلار، با رشد بسیار خیره کننده‌ ای همراه بود و موفق شد در زمانی کوتاه از سقف تاریخی خود عبور کرده و رشدی 550 درصدی را تجربه نماید. بیت کوین بعد از رسیدن به سقف 65 هزار دلار، مدتی است که در حال انجام حرکت رنج است. در این یادداشت کوتاه قصد داریم ادامه حرکت این ارزدیجیتال را با استفاده از تحلیل تکنیکال پیشبینی کنیم.

شرح تحلیل قیمت بیت کوین

ابتدا نمودار قیمت را از دورتر نگاه می‌کنیم. نموداری که پایین مشاهده می‌کنید، نمودار بیت کوین در تایم فریم هفتگی است:

نمودار قیمت بیت کوین در تایم هفتگی

همانطور که مشاهده میکنید، این ارز دیجیتال در طی 7 سال گذشته، داخل یک کانال صعودی بلند مدت در حال نوسان بوده است. به نظر میرسد در اواسط یک حرکت صعودی بلند مدت هستیم و انتظار می‌رود بیت کوین در طی سالیان آینده، قیمت‌های بالاتری را نیز به خود ببیند. اما برای تحلیل و بررسی این ارزدیجیتال در ماه های آینده ، لازم است یک تایم‌فریم پایین تر را بررسی کنیم تا ببینیم در چه مرحله ای از حرکت صعودی قرار داریم. نمودار قیمت در تایم روزانه به شکل زیر است:

نمودار قیمت بیت کوین در تایم روزانه

همانطور که مشاهده می‌کنید، قیمت در حال حاضر در محدوده میدکنل بلندمدت قرار گرفته است. در صورت شکسته شدن این سطح احتمال ادامه اصلاح به قیمت های پایین تر افزایش خواهد یافت. اما کلیدی ترین سطح برای ادامه یا اتمام اصلاح قیمتی، سطح 42000 دلار است. در صورت از دست رفتن این حمایت، قیمت به سمت 32000 دلار حرکت خواهد کرد و با احتمال بسیار زیادی حمایت خواهد شد. حد بی اعتباری تحلیل 28000 دلار در نظر گرفته شده که در صورت رسیدن قیمت به این محدوده، بیت کوین به کلی از روند صعودی خارج خواهد شد و شاهد اصلاحی بسیار طولانی خواهیم بود.

جمع بندی مطالب

بیت کوین رشد بسیار سنگینی داشته است و طبیعی است در این محدوده، عده زیادی از معامله گران به فکر سیو سود باشند. این اصلاح های قیمتی جزئی جدا نشدنی از بازار است. به نظر روند بلند مدت بیت کوین همچنان صعودی است اما در کوتاه مدت و میان مدت احتمال اصلاح وجود دارد. سطوح حمایتی کلیدی 42000 دلار و 32000 دلار است و مهم ترین مقاومت پیش‌روی قیمت، محدوده 65000 دلار می‌باشد. توصیه می‌شود در معاملات خود حتما به مدیریت ریسک و سرمایه توجه کافی داشته باشید تا در حرکات غیرقابل پیشبینی بازار، دچار ضرر و زیان غیر قابل جبرانی نشوید. به این منظور در صورت تمایل می‌توانید یادداشت مدیریت ریسک و سرمایه تحلیلگر را مطالعه کنید.

سخن پایانی پیرامون بازار

همانطور که میدانید، ریزش اخیر بازار با خبری مبنی بر عدم دریافت بیت کوین به عنوان روش پرداخت خودرو تسلا آغاز شد. اگرچه دریافت نکردن بیت کوین توسط تسلا نباید تاثیر خاصی بر بیت کوین داشته باشد ( کل فروش تسلا در سال کمتر از 20 میلیارد دلار است)، این اتفاق ممکن است باعث استارت جریان فکری ضد بیت کوین به علت آسیب زدن آن به محیط زیست باشد. و این می‌تواند انتظارات را در جهت افت قیمت بیت کوین تقویت کند. پس در معاملات خود تمامی احتمالات را در نظر داشته باشید و هیچ اتفاقی را در بازار، محال ندانید.

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دکمه بازگشت به بالا