تحلیل تکنیکال بازار سرمایهسهام

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران دی 99

با نام و یاد خدا، در تحلیل قبلی شاخص کل بورس به دو سناریو محتمل برای ادامه حرکت شاخص کل اشاره شد. سناریو اول تشکیل X موج بعد از دیامتریک و دوم تشکیل موج B از فلت یا مثلث. در حال حاضر مشخص شده سناریو اول صحیح بوده و در ابتدای موج اول از اصلاح دوگانه هستیم.

شرح تحلیل شماره (2) شاخص کل:

با توجه به تشکیل X موج، همانطور که در تحلیل قبلی ذکر شد، انتظار یک اصلاح تند و تیز را داشتیم. به نظر میرسد شاخه دوم از اصلاح دوگانه به شکل مثلثی تشکیل شود. در حال حاضر در اولین موج از این مثلث هستیم. انتظار داریم کمترین عدد شاخص در موج اول از مثلث ثبت شود و پس از تکمیل آن دیگر شاخص اعداد پایین تر را نخواهد دید، اما از لحاظ زمانی با اصلاحی زمان بر مواجه خواهیم بود. از نظر زمانی همانطور که در تحلیل قبل نیز گفته شد، اولین هدف زمانی برای اتمام امواج اصلاحی، خرداد ماه 1400 می‌باشد.

تحلیل شاخص کل در تایم روزانه

از نظر قیمتی، شاخص میتواند به اصلاح خود در محدوده 1 میلیون واحد پایان دهد و برای طی کردن بقیه ریز موج های اصلاحی وارد یک اصلاح زمان بر شود.

بعد از اتمام اصلاح، بازار می‌تواند یک رشد بسیار خوب در قالب موج 5 جنبشی داشته باشد. هدف اولیه این موج 2 میلیون و 300 هزار واحد می‌باشد. بنابراین بسیاری از شرکت های ارزشمند تا انتهای سال 1400 میتوانند سقف قبلی خود را پس بگیرند.

سخن پایانی:

این تحلیل ها نیستند که موفقیت شما را در بازارهای مالی تضمین میکنند، بلکه استراتژی دقیق و مناسب شماست که در بهترین زمان فرصت های ورود و خروج را به شما نشان خواهد داد. پس استفاده از تحلیل ها بدون داشتن استراتژی معین و مشخص، نتیجه ای جز ضرر و زیان بیشتر برای شما نخواهد داشت.

برای مطالعه تحلیل قبلی شاخص کل به این لینک مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا