تحلیل تکنیکال رمز ارزها و کامودیتی هاکامودیتی ها و رمز ارزها

تحلیل تکنیکال قیمت جهانی انس طلا اپدیت اسفند 99

در تحلیل قبلی قیمت جهانی انس طلا که در محدوده 1650 دلار انجام شد، به احتمال یک رشد خوب تا محدوده 1900 دلار اشاره شد. رشد قیمت انس تا رسیدن اولین خبر اثربخشی واکسن ها ادامه داشت تا این که در تاریخ 6 آگوست، طلا وارد اصلاح قیمتی و زمانی شد. در این تحلیل قصد داریم ریز موج های تشکیل شده در بخش اصلاحی رو مورد بررسی قرار دهیم.

شرح تحلیل قیمت انس طلای جهانی

همانطور که قبل‌ تر گفتیم، در این تحلیل تنها شاخه سمت راست را مورد بررسی قرار دادیم. تحلیل با استفاده از امواج الیوت انجام شده که به صورت زیر است:

تحلیل تکنیکال قیمت انس طلای جهانی
تحلیل تکنیکال قیمت جهانی انس طلا

همانطور که مشاهده می‌کنید، به نظر می‌رسد در قیمت انس جهانی طلا، با یک حرکت اصلاحی دوگانه روبه رو هستیم که شاخه اول آن به صورت زیگ زاگ و شاخه دوم به شکل یک فلت تشکیل شده است. این دو شاخه توسط یک X موج به یکدیگر گره خورده اند.

به نظر میرسد این کارکشن دوگانه ایجاد شده بخش اول از یک اصلاح بزرگتر باشد. به عبارتی حرکت انجام شده، احتمالا موج A از یک فلت یا مثلث است.

چشم انداز پیش رو

با توجه به موج انگیزشی ترمینال تشکیل شده در موج C از فلت، انتظار داریم طلا در گام اول به 1875 و در گام های بعدی خود را به محدوده 1960 برساند. نوع حرکت ضعیف ارزیابی می‌شود و انتظار می‌رود در قالب یک حرکت ضعیف صعودی چند ماهه، طلا رشدی را در قالب موج B اصلی داشته باشد. حتی ممکن است قیمت انس طلای جهانی بار دیگر خود را به سقف تاریخی برساند که این موضوع هنوز قابل شناسایی نیست. با تشکیل ریزموج های بیشتر از موج B، میتوان بهتر در مورد چگونگی این حرکت نظر داد.

چکیده مطالب

به نظر میرسد اصلاح قیمت جهانی انس طلا به پایان رسیده و طلا میتواند یک رشد ضعیف را در طی ماه های آینده داشته باشد. با توجه به احتمال گسترش بیشتر موج اصلاحی، برای انجام معاملات بر روی انس، همواره باید به اصل مدیریت ریسک و سرمایه توجه داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا